A nevekről beszélgetünk Sárival. Elmondom, hogy a Sára név jelentése Hercegnő.

- És mit jelent az, hogy Eszter? -kérdezi.
- Csillag. Csillagot jelent. Találó, nem? Eszter olyan, mint egy csillag.

Rövid hallgatás után így felel: - Anya, most szomorú vagyok. Eszter miatt.
- Én is gyakran vagyok szomorú Eszter miatt. De tudod, mit szoktam olyankor csinálni? Azt képzelem, hogy ő egy csillag. Nincs ugyan itt velünk, de ha felnézünk az égre, akkor mindig ott van, világít és nevet ránk

Sári elmosolyodik: - Szerintem nem csillag, hanem egy csillagon lakik. - aztán egészen belelendül, és tovább fűzi a gondolatot: - És neki ott nagyon jó. Biztos van egy csomó szép játéka, és ha hiányzunk neki, csak lenéz ránk, és látja, hogy itt van a tesója, meg az anyukája, meg az apukája... - elbizonytalanodik. - Anya, jó neki ott, azon a csillagon?
- Szerintem biztosan nagyon-nagyon jó. Talán sokkal jobb is, mint itt a Földön.
- Akkor hát ezért ment fel Eszter a mennybe, és nem jött le hozzánk a Földre? - kérdezi.
- Nem tudom, miért halt meg Eszter. Sajnos az orvosok sem tudják. Tudod, előfordul, hogy a kisbabák meghalnak, de szerencsére nagyon ritkán. Velünk sajnos megtörtént.
- Most megint szomorú vagyok. - mondja Sári, ezért összebújunk.

night-sky-8244.jpg

- Akarsz csillagokat nézni? - kérdezem kisvártatva, és Sári természetesen benne van a kalandban. Ahogy sorolja a Naprendszer bolygóit, elgondolkodom, mennyit érthet egy ötéves ebből a hatalmas világegyetemből.
- Anya, melyik Eszter csillaga? - néz rám elgondolkodva.
- Nem tudom, szerinted melyik? - kérdezek vissza, majd Sári ujjaival böködni kezdi az üveget, mintha ennyi is elég lenne, hogy elérje az univerzumot. De mindig talál újabb, és újabb csillagokat, ami jobban tetszik neki, ezért ide-oda cikázik az égen, szebbnél-szebb lakhelyet keresve a húgának. A fantáziája pörög, ahogy Sáritól ezt már megszoktam, tündérmesékkel rendezi be Eszter lakhelyét. Végül azt mondom:
- Tudod, Sári, rengeteg csillag van az égen. Nem is tudjuk, mennyire sok. Ameddig csak ellátunk a legeslegnagyobb távcsöveinkkel, addig is olyan sok csillag van, hogy meg sem tudjuk számolni. És tudod mit? Nem csak egy Nap van, hanem abból is rengeteg sok, és ezeknek a Napoknak mind vannak naprendszereik, bolygókkal és holdakkal. Van, amit látunk belőle, és van, amit nem is látunk.
- Műnapok is vannak? - kérdez vissza lelkesen.
- Műholdakra gondolsz? - nevetek. - Azok csak a Föld körül vannak, és azt az ember tette oda. Én most arra gondoltam, hogy ebből a sok ezer milliárd bolygóból, amiből mi csak keveset ismerünk, nem létezhet-e olyan bolygó, ahol Eszter él?
- De, létezhet! - csillan fel a szeme.
- Sőt, szerintem az is lehet, hogy az a bolygó pontosan olyan, mint a Föld. És lehet, hogy ott is lakik egy Sári, aki az Eszter tesója, és lehet, hogy neki is van egy Dani-kutyája...
- Nem, Dani kutyából az egész világon csak egyetlen-egy van! - vág közbe, majd a kutyusát ölelve szuszogva elalszik.

A csillagok pedig megvilágítják a szobát.

Szerző: anna_over_the_moon  2013.06.28. 08:00 Szólj hozzá!

Címkék: család testvér lelki dolgok

A bejegyzés trackback címe:

https://szivembendobog.blog.hu/api/trackback/id/tr605377465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása